Ποιοι είμαστε;
Τα «Σιδηροδρομικά Νέα» είναι μια διαδικτυακή δημοσιογραφική - ενημερωτική ιστοσελίδα, που παρέχει ειδήσεις, νέα και πληροφορίες σχετικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα και στο Κόσμο.
Ο σκοπός μας είναι να ενημερώνουμε τους αναγνώστες μας, για τα γίγνεσθαι του ελληνικού και παγκόσμιου σιδηροδρόμου, αναδεικνύοντας κάθε διάσταση των μέσων σταθερής τροχιάς μέσα από τις διαφορετικές θεματικές μας ενότητες.
Η ιστορία μας
Η ιστορία μας έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη και σπουδαία διαδρομή στο χώρο της ενημέρωσης. "Γεννήθηκε" από την ανάγκη της έγκυρης και συλλογικής πληροφόρησης τόσο των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο, όσο και των φίλων που αγαπούν το σιδηρόδρομο. Κάτι που στο ξεκίνημά μας έλειπε.
Η ίδρυση του Συλλόγου Προβολής και Ενημέρωσης των Σιδηροδρομικών Μακεδονίας - Θράκης
Το Δεκέμβριο του 1997 ξεκινήσαμε την προσπάθειά μας σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, με την γνωστή στους σιδηροδρομικούς τότε εκπομπή: «Η ώρα των Σιδηροδρομικών». Η απήχηση ήταν πολύ μεγάλη.
Οι πρώτες χειρόγραφες ανακοινώσεις
Στις 2/2/2001 συνεχίσαμε εκδίδοντας την πρώτη μας χειρόγραφη ανακοίνωση με τίτλο: «Ενημέρωση». Ακολούθησαν μηνιαία και άλλες για όλο το 2001. Η ανακοινώσεις διανέμονταν στους χώρους εργασίας των σιδηροδρομικών, στους σταθμούς του ΟΣΕ, καθώς και σε επιβάτες των αμαξοστοιχιών.
Η «Ενημέρωση» εξελίσεται σε περιοδικό
Πλέον είχαμε πάρει το μήνυμα. Η απήχηση του κόσμου μας έκανε να καταλάβουμε ότι έπρεπε να συνεχίσουμε. Χρειαζόμασταν πλέον να προχωρήσουμε σε κάτι ποιο οργανωμένο. Σε κάτι που ο αναγνώστης θα μπορούσε να διαβάσει με άνεση και οπουδήποτε. Αυτή μας η σκέψη μας «επέβαλε» να εξελίξουμε τις χειρόγραφες ανακοινώσεις μας, στην έκδοση του με ομώνυμου τίτλου περιοδικού «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» το Φεβρουάριο του 2003. Ακολούθησαν άλλες τρεις εκδόσεις του περιοδικού, που μαζί με τη πρώτη έγραψαν την δική τους ιστορία, αποσπώντας πολύ καλές κριτικές τόσο για την θεματολογία όσο και για τον μοναδικό τρόπο που συντάσσονταν τα άρθρα του περιοδικού. Το περιοδικό ήταν παρόν στα μεγαλύτερα γεγονότα μέχρι και το 2005.
Η έντυπη έκδοση των «Σιδηροδρομικών Νέων»
Η εμπειρία που αποκτήσαμε από τις περιοδικές μας εκδόσεις, ήταν αυτή που μας ώθησε τον Απρίλιο του 2007, στο επόμενο μεγάλο και σημαντικό μας βήμα, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο «προάγγελος» της σημερινής μας εξέλιξης. Η έντυπη έκδοση της εφημερίδας «Σιδηροδρομικά Νέα», ήταν σταθμός στην μέχρι τότε πορεία μας, όχι μόνο γιατί ανεβήκαμε ένα ακόμα σκαλοπάτι, αλλά γιατί πλέον ο κόσμος και οι αναγνώστες μας, είχαν καταλάβει ότι η αγάπη μας για αυτό που κάναμε δεν ήταν επιπόλαια αλλά είχε ένα μακροπρόθεσμο όραμα.
Μέσα από τις σελίδες των «Σιδηροδρομικών Νέων», ο αναγνώστης είχε την δυνατότητα να πληροφορείται για τα σημαντικότερα σιδηροδρομικά γεγονότα στην Ελλάδα και στον Κόσμο, με εγκυρότητα και αντικειμενικότητα. Βλέποντας με την απόσταση του χρόνου, ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται ποσό προφητικά ήταν τα όσα τότε γράφονταν για το μέλλον του σιδηροδρόμου, αρκεί να ρίξει μια ματιά στα πρωτοσέλιδα των «Σ.Ν».
Τα «Σιδηροδρομικά Νέα» προσχωρούν στον κόσμο του διαδικτύου
Όμως οι εποχές αλλάζουν και η τεχνολογία μπαίνει για τα καλά στην καθημερινότητα μας. Τα «Σ.Ν» από την έντυπη δημοσιογραφία προσχωρούν στις 20/11/2009 στον κόσμο του διαδικτύου, δίνοντας στον αναγνώστη άμεση και πλήρη ενημέρωση μέσα από το μπλοκ μας sidirodromikanea.blogspot.com.
Οι εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Μέρα με την μέρα, μήνα με τον μήνα , καταγράφουν άμεσα όλα όσα τεκταίνονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Οι εξελίξεις είναι απρόσμενες. Οι εργαζόμενοι παρακολουθούν με αγωνία τα όσα εξελίσσονται. Νόμοι και νομοθετήματα ανατρέπουν την κοινωνική και οικογενειακή τους γαλήνη. Οι μετατάξεις, η εργασιακή εφεδρεία, η διαθεσιμότητα, οι μειώσεις μισθών, προκαλούν αναβρασμό και οργή στους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς.
Τα «Σιδηροδρομικά Νέα» είναι το αποκούμπι στην ενημέρωσή τους. Με πλήρη υπευθυνότητα, πολύπλευρη πληροφόρηση, χωρίς καμιά ιδιοτέλεια και με μόνο σκοπό την ενημέρωσή τους, στάθηκαν κοντά τους, υπερασπίζοντας τα δικαιώματα τους. Μαζί, δίπλα-δίπλα στις πορείες και στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Μαζί σε κάθε κάλεσμα τους. Μαζί και κοντά τους όπου κλήθηκαν και όπου τους ζητήθηκε, έκαναν αυτό που επίτασσε το χρέος τους.
Οι θεματικές ενότητες των «Σιδηροδρομικών Νέων»
Ήταν γνωστό σε εμάς ότι ο σιδηρόδρομος δεν έχει σύνορα και ότι καθημερινά συμβαίνουν παγκόσμια γεγονότα, για τα οποία όλοι ενδιαφέρονται να ενημερωθούν και που πολλές φορές αυτά τα γεγονότα, είναι ο προπομπός των εξελίξεων για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Έτσι δημιουργήσαμε την ενότητα: «Ο Κόσμος σε δύο ράγες». Είδαμε ότι χωρίς την τεχνολογία δεν υπάρχει σιδηρόδρομος, ότι ο σιδηρόδρομος έχει μια ιστορία χιλιάδων χρόνων από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ότι καθημερινά συμβαίνουν απίστευτα πράγματα στο περιβάλλον αυτού του μέσου που δεν μπορεί να τα συλλάβει ο ανθρώπινος νους, ότι τα τρένα είναι κομμάτι του ανθρώπινου πολιτισμού μας εμπνέοντας τους καλλιτέχνες να γράψουν τραγούδια, λογοτεχνήματα, να δημιουργήσουν ταινίες για τον κινηματογράφο, ότι οι συνταξιούχοι του σιδηροδρόμου έχουν εξειδικευμένες ανάγκες πληροφόρησης, ότι μπορούμε να ταξιδεύουμε και να μοιραζόμαστε τα ταξίδια μας μαζί σας και ότι στον σιδηρόδρομο ο αθλητισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι του. Έτσι δημιουργήθηκαν και οι ανάλογες θεματικές ενότητες έχοντας την ευκαιρία οι αναγνώστες μας, να εμβαθύνουν την ενημέρωση τους ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους.
Η πρώτη μας επιτυχία και η υποστήριξή σας
Τον Απρίλιο του 2013 φτάσαμε τις 1.650.000 προβολές με 70 έως 80.000 προβολές μηνιαίως, κατατάσσοντάς μας ως τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό ιστότοπο στην Ελλάδα και έναν από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη με ειδίκευση τον σιδηρόδρομο.
Αυτή μας η επιτυχία μπορούμε να πούμε ότι είναι ασύλληπτη αν αναλογιστούμε ότι αυτά τα στατιστικά νούμερα, τα οποία αποδεικνύουν την αγάπη του κόσμου προς εμάς, επιτεύχθηκαν από μόλις δύο άτομα.
Οι προκλήσεις της οικονομικής κρίσης και το απίστευτο ρεκόρ μας
Το Ιανουάριο του 2016, ο συνδιαχειριστής των "Σιδηροδρομικών Νέων" Βασίλης Γιαννακίδης, μην έχοντας την οικονομική δυνατότητα να μετατρέψει τα "Σιδηροδρομικά Νέα" σε επαγγελματική πηγή εισοδήματος, λόγω της οικονομικής κρίσης, μετακομίζει μόνιμα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τα χρόνια που ακολουθούν αποδεικνύονται πολύ δύσκολα τόσο για τον κόσμο, όσο και για το μέλλον των "Σιδηροδρομικών Νέων". Η κρίση και τα μέτρα λιτότητας έχουν γονατίσει την Ελληνική κοινωνία. Όλο και περισσότεροι νέοι διαφεύγουν στο εξωτερικό αναζητώντας εργασία και ενα καλύτερο μέλλον. Ο διαχειριστής των "Σιδηροδρομικών Νέων" Χρήστος Γιαννακίδης παλεύει με αυτοθυσία να κρατήσει τον ιστότοπο ζωντανό.
Η πανδημία του Covid-19
Το 2019 το κρούσμα Covid-19 στην Wuhan της Κίνας, έμελλε να εξελιχθεί σε μία από τις χειρότερες πανδημίες στην ιστορία της ανθρωπότητος. Μια πανδημία που κυριολεκτικά σταμάτησε την λειτουργία των πάντων. Τα ταξίδια απαγορεύτηκαν, τα μέσα μαζικής μεταφοράς σταμάτησαν συμπεριλαμβανομένου και του σιδηροδρόμου, οι πολίτες υποχρεώθηκαν σε περιοριστικά μέτρα απομόνωσης μην μπορώντας να εργαστούν και οι μάσκες μπήκαν για τα καλά στην ζωή μας. Δυστυχώς εκατομύρια άνθρωποι έχασαν της ζωής τους, αναμεσά τους και δικοί μας άνθρωποι. Το 2023 τα σκληρά μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας σιγά-σιγά καταργούνται. Οι ζωές των πολιτών δείχνουν να επανέρχονται σε κανονικούς ρυθμούς αλλά σαφώς μην μπορώντας να ξεχάσουν τις πικρές μνήμες των τελευταίων ετών. Μαζί τους και ο σιδηρόδρομος.
Ο σχεδιασμός της καινούργιας ιστοσελίδας των «Σιδηροδρομικών Νέων»
Τα "Σιδηροδρομικά Νέα" είναι ακόμα ζωντανά, με τον συνδιαχειριστή Βασίλη Γιαννακίδη να αναπτύσει και να σχεδιάζει αυτοδίδακτα την καινούργια ιστοσελίδα των "Σιδηροδρομικών Νέων". Ο στόχος του να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία χρήστη, σε συνδυασμό με την μέγιστη τεχνικά απόδοση της ιστοσελίδας, των βάζει σε αποστολή, χρησιμοποιώντας για 2 συνεχόμενα χρόνια όλο του τον ελεύθερο χρόνο.
Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
Οι ευχαριστίες μας στον λογοτέχνη και δημοσιογράφο κ. Φώτη Κουτσαμπάρη
Σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την πολυετή στήριξη και βοήθεια που είχαμε από τον καταξιωμένο λογοτέχνη και δημοσιογράφο Φώτη Κουτσαμπάρη, που μέσα από την αρθρογραφία του αλλά και την στήριξή του σε δύσκολους καιρούς για εμάς, προσφέρθηκε ανιδιοτελώς να συμπορευτεί μαζί μας σε αυτή μας την προσπάθεια.
Η αντίσταση στις προκλήσεις και ο αγώνας μας για την ενημέρωση
Πρέπει να τονίσουμε ότι όλα αυτά τα χρόνια η ενημέρωση δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση για τα «Σ.Ν». Τα εμπόδια πολυποίκιλα και πολυεπίπεδα. Απειλές κάθε είδους. Προσκόμματα στην αποστολή μας ήταν συχνά φαινόμενα με αποκορύφωμα την δυσμενή μετάθεση από την Θεσσαλονίκη στην Καλαμάτα του ιδρυτή και διαχειριστή των «Σ.Ν» Χρήστου Γιαννακίδη. Τα κάθε είδους εμπόδια δεν μας πτόησαν και συνεχίσαμε και συνεχίζουμε ακάθεκτη την αποστολή μας στην ενημέρωση.